„Ford“ keičia elektrifikacijos planus: įtakos turėjo smukusi paklausa

„Ford“ koncernas oficialiai paskelbė, kad keičia savo elektrifikacijos kursą. Amerikos rinkoje jis pasikeis kardinaliai. Priežastis aiški – smarkiai kritusi elektra varomų automobilių paklausa visame pasaulyje, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

„Ford F-150 lightning“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford F-150 lightning“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford Explorer“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford Explorer“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford E-transit“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford E-transit“.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2024-04-13 11:44

Pernai „Ford“ susidūrė su netikėta problema – smarkiai suprastėjusia savo „F-150 lightning“ elektrinės versijos pikapo paklausa. Nors dar prieš metus, kai jis debiutavo, šiam automobiliui buvo pranašaujamas bestselerio likimas.

Visgi, koncernui teko net du kartus koreguoti šio modelio gamybos apimčių planus dėl staiga kritusios paklausos. Jau po dviejų metų „Ford“ planavo pristatyti naujos kartos elektra varomą pikapą, bet debiutą atidėjo mažiausiai metams.

„Ford F-150 lightning“ yra paprasta versija su elektrine pavara. Techniškai tiek pikapas su vidaus degimo varikliu, tiek elektrinis yra vienodi, o štai naujasis modelis turėjo tapti visiškai kitu automobiliu.

Elektrinis pikapas būtų gaminamas ant kitos platformos, dar kūrimo proceso metu jis buvo iš karto konstruojamas su elektrine pavara. Deja, dabar jau tampa neaišku, kada bus surengtas jo debiutas.

Be to, kitų metų pradžioje Kanadoje turėjo prasidėti didelio elektra varomo visureigio su trimis sėdynių eilėmis gamyba. Jo debiutą amerikiečiai atidėjo net dviem metams, dėl to labai sunerimo profsąjungos, nes šiuo metu „Ford“ gamykla dirba tik nedidele dalimi pajėgumų, o visi darbininkai tikėjosi išsaugoti darbo vietas iki naujo modelio debiuto.

Naujas elektrinis didysis „Ford“ visiškai įkrautais akumuliatoriais turėjo nuvažiuoti kone rekordiškai toli. Naujasis modelis turėjo pakeisti vidaus degimo variklį turintį „Ford Explorer“ automobilį. Pastarasis buvo neseniai atnaujintas, tačiau naujo modelio nebuvo numatyta.

Elektrinė jo versija greičiausiai vadinsis kitaip ir bus gaminama ant visai kitos platformos. Dabar ratas pradėjo suktis į priešingą pusę. Amerikiečiai jau planuoja skubiai atnaujinti „Explorer“ modelį, o elektrinė versija atidėta dviem metams ir neaišku, ar nebus uždaryta į stalčių.

Šiaurės Amerikos rinkoje net hibridinės versijos tapo visai nepopuliarios, o elektrinių automobilių rinkos dalis gerokai sumažėjo. Be to, Ohajo valstijos, Avon Lake‘o mieste esanti gamykla šiuo metu renka didelius komercinius automobilius, tačiau čia jau baigiamas statyti naujas korpusas.

Jame turėjo būti pradėta elektrinių komercinių automobilių gamyba, naujos gamybos linijos startas numatytas kitiems metams. Tai turėjo būti nauja „Ford E-transit“ modelio karta, tačiau dabar ir šios gamyklos likimas pakibo ant plauko, nes koncernas nesiryžta pradėti naujų komercinių elektra varomų modelių gamybos.

Padalinys Kalifornijoje šiuo metu intensyviai kuria naują, nedidelį ir nebrangų globalų elektromobilį, kuris būtų pardavinėjamas visame pasaulyje. Dabar ir šio projekto likimas nėra aiškus, nors jis oficialiai dar nėra uždarytas, tačiau kada debiutuos nėra žinoma.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.