„Rail Baltica“ traukiniai važiuos tyliau, nei dabar

Įgyvendinus projektą „Rail Baltica“ visi į naujojo geležinkelio triukšmo poveikio zoną patenkantys gyventojai bus apsaugoti nuo pavojingo sveikatai triukšmo ir vibracijos poveikio. Gyventojų sveikatos apsaugą artimoje geležinkelio aplinkoje užtikrins specialiosios priemonės – garsą sugeriančios sienutės, bėgių triukšmo slopintuvai ir antivibraciniai paklotai.

 Garsą sugeriančių sienučių ir vibracijos slopintuvų įrengimo vietos Kauno mazge.<br> Organizatorių iliustracija
 Garsą sugeriančių sienučių ir vibracijos slopintuvų įrengimo vietos Kauno mazge.<br> Organizatorių iliustracija
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 12, 2019, 3:28 PM

Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojo – Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktoriaus Karolio Sankovski, geležinkeliu riedantys traukiniai kelia arti bėgių gyvenančių žmonių sveikatai žalingą triukšmą bei vibracijas, todėl šių veiksnių neigiamo poveikio mažinimui skirtas ypatingas dėmesys.

Higienos normų neviršys

Įgyvendinus aplinkos apsaugos priemones, „Rail Baltica“ geležinkelio prieigose traukinių eismo keliamas triukšmas bus mažesnis, nei nustato Lietuvos higienos normos.

„Įgyvendinant projektą numatytos veiksmingos priemonės gerinant gyventojų sveikatą. Projektuojant naują europinį geležinkelį specialia kompiuterine programa buvo modeliuojamas triukšmo žemėlapis geležinkelio prieigose, įvertinant prognozuojamą traukinių eismą 2040 metais. Duomenų apdorojimui pasitelktos Prancūzijos ir Nyderlandų nacionalinės skaičiavimo metodikos. Gautų duomenų pagrindu nustatytos tikslios jautrios triukšmui vietos, kuriose ir bus įrengtos specialiosios priemonės. Jos užtikrins, kad triukšmo lygis bus mažesnis, nei nustatytos Lietuvos higienos normos“, – sakė K. Sankovski.

Patarė mokslininkai

Aplinkosauginės priemonės parinktos atsižvelgus į Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistų atliktus geležinkelio keliamo triukšmo ir vibracijos tyrimus bei rekomendacijas.

Žmogaus sveikatai pavojingos vibracijos dydžiai nustatyti remiantis higienos normomis: traukinio sukeliama geležinkelio vibracija oru sklinda 50-100 Hz dažnio, o gruntu 8-20 Hz dažnio virpesiais. Vibraciją traukinys sukelia dėl dviejų priežasčių: generuojamos dinaminės jėgos į sankasą ir grunto atsako į tas jėgas. Pagrindiniai faktoriai, darantys įtaką vibracijos dydžiui – tai atstumas, kuriuo nutolę greta geležinkelio stovintys pastatai, ir jų konstrukcija.

Remiantis tyrimais, atliktais prie geležinkelių esančiuose pastatuose, didžiausi leistinų vibracijos dydžių viršijimai nustatomi gyvenamose patalpose, esančiose iki 20 metrų atstumu nuo geležinkelio. Tuo tarpu didžiausia poveikio zona dėl traukinių eismo keliamo triukšmo, kai virpesiai sklinda oru, siekia iki 100 metrų nuo geležinkelio.

Svarbus atstumas

Tolstant toliau nuo geležinkelio nustatyta, kad leistini vibracijos dydžiai oru ir gruntu neviršijami. Be to, Kauno geležinkelio mazge projektas „Rail Baltica“ įgyvendinamas ant esamos geležinkelio sankasos, todėl artimoje aplinkoje gyvenantys žmonės gali būti ramūs – palyginti su šiandienine situacija gyvenimo kokybė pastebimai pagerės, nes traukinių eismo keliamas triukšmas bus daug mažesnis, negu dabar.

„Ten, kur namai stovi arčiau, nei 20 metrų iki geležinkelio, per gruntą persiduodančioms vibracijoms sumažinti naudojamos specialios pabėgių tarpinės, bėgių triukšmo slopintuvai ir antivibraciniai paklotai. Šios priemonės užtikrina, kad triukšmo lygis bus mažesnis, nei nustatytos Lietuvos higienos normos“

Siekiant sumažinti ir triukšmą, ir vibraciją, į pagalbą pasitelkiamos triukšmo užtvaros – sienutės.

Pakeis langus

„Bendravome su šalia geležinkelio gyvenančiais žmonėmis – derinome, ar jie sutinka dėl sienučių statybos. Kai kuriuose gyvenamuosiuose namuose, suderinus su jų savininkais ir nuomininkais, bus įrengti langai su padidinta triukšmo izoliacija. Priklausomai nuo to, kurioje fasado pusėje nutiestas geležinkelis, kai kurie langai įrengiami ir su nuo triukšmo apsaugančiomis orlaidėmis. Nors šios priemonės brangios, tačiau išties efektyvios gyventojų sveikatai ir tinkamai gyvenimo kokybei užtikrinti“, – sakė K. Sankovski.

Šiuo metu europinis geležinkelis tiesiamas tarp Kauno ir Palemono geležinkelio stočių. Ši geležinkelio atkarpa, kertanti visą Petrašiūnų seniūniją, didesniąją dalimi ribojasi su pramoninėmis ir komercinėmis teritorijomis.

Į tiesiamo europinio geležinkelio prieigas taip pat patenka dalis apgyvendintos teritorijos prie Palemono stoties ir ties Amaliais.

Faktai, kodėl traukinių eismas bus tylesnis

· Triukšmą slopinančių sienučių aukštis sieks nuo 3 iki 6 metrų, priklausomai nuo atstumo iki gyvenamųjų namų ir sankasos aukščio.

· Kauno geležinkelio mazge bendras triukšmą slopinančių sienučių ilgis sieks 5,8 kilometro.

· Bėgių triukšmo slopintuvų ir antivibracinių paklotų bendrai įrengtas ilgis sieks apie 7,7 kilometro.

· Be specialiųjų priemonių, mažesnį triukšmą užtikrins elektra varomi traukiniai, kurie palyginti su šilumvežiais, kelia 10 decibelų mažesnį triukšmą.

· Europinis geležinkelis klojamas ant esamos geležinkelio sankasos – transporto koridorius išliks siauras, sankasos ir iškasos šlaitai bus gausiai apželdintos, todėl apsauginiai želdiniai tarnaus kaip papildomas triukšmo barjeras.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.