Ieško rangovo „Rail Baltica“ atkarpai Rokai-Palemonas

„Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė europinės vėžės geležinkelio projekto „Rail Baltica“ atkarpos, sujungsiančios Rokus su Palemono intermodaliniu krovinių terminalu, rangovo konkursą.

 Į Palemono intermodaliniu krovinių terminalą atves europinio standarto geležinkelį.
 Į Palemono intermodaliniu krovinių terminalą atves europinio standarto geležinkelį.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 22, 2018, 10:08 AM, atnaujinta Nov 23, 2018, 2:25 PM

Rangovo paraiškų laukiama iki gruodžio 21 dienos, o atrankos procedūras planuojama užbaigti kitąmet iki balandžio mėnesio.

Rangovas šioje atkarpoje turės įrengti 7,6 kilometrų europinio standarto 1435 mm vėžės pločio kelio. Iš jų, 1,45 kilometro kelio Kauno hidroelektrinės teritorijoje. Statybos darbai bus vykdomi nestabdant elektrinės.

Draugiškas aplinkai

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ Infrastruktūros direktoriaus Karolio Sankovski, atkarpa Rokai-Palemonas eina per gausiai apgyvendintą teritoriją, todėl imtasi visų priemonių gyventojų eismo saugumui, sveikatai bei gyvenimo kokybei užtikrinti.

„Aplinkosaugos prasme tai jautri teritorija – šalia įsikūręs Kauno marių regioninis parkas ir Kauno hidroelektrinės rekreacinė zona. Įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ naudojami tvarūs sprendimai, kurie padeda ne tik sumažinti geležinkelio įtaką aplinkai, tačiau iš esmės ją ir pagerina“, – pažymi K. Sankovskis.

Visoje atkarpoje rangovas turės įrengti apie 4,3 kilometrus garsą slopinančių sienučių. Jų aukštis sieks nuo 3 iki 6 metrų, priklausomai nuo atstumo iki gyvenamųjų namų ir sankasos aukščio.

Visoje linijoje bus įrengiami ilgabėgiai ir antivibraciniai paklotai, kurie gerokai sumažins važiuojančių traukinių triukšmo lygį.

Atnaujins langus ir duris

„Kai kuriuose gyvenamuosiuose namuose, suderinus su jų savininkais ir nuomininkais, bus atnaujinti langai bei durys, siekiant kad triukšmo tarša būtų minimali, atitiktų higienos normas“ , – sakė K. Sankovskis.

Kaune virš Vaišvydavos gatvėje esamo viaduko, kuriuo eina 1520 mm pločio geležinkelis, šalia bus įrengtas naujas 81 metrų ilgio viadukas, kuriuo eis europinio standarto 1435 mm pločio geležinkelio linija.

Sujungus Palemono intermodalinį krovinių terminalą ir Rokus – tai bus paskutinė atkarpa, užbaigsianti svarbų „Rail Baltica“ ruožą Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas. Šiuo Kauno aplinkkelio ruožu iš esmės bus vežami tik kroviniai.

Svarbus ruožas

Kitos šio ruožo atkarpos Jiesia-Rokai, kurios ilgis siekia 4,9 kilometro, statybos darbai baigti šių metų rugsėjo pabaigoje.

Atkarpą nuo Kauno iki Palemono statys bendrovių „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir„Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas. Rangos darbų vertė – 54,762 mln. eurų. Šios 9 kilometrų ilgio atkarpos rangos darbų priežiūrą ir kontrolę vykdys Vokietijos geležinkelių projektavimo bendrovė EPG.

Ruožas Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas yra vienas svarbiausių projekte, kuris atves europinio standarto geležinkelį nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Palemone įrengto intermodalinio krovinių terminalo.

Be to, šis ruožas sudarys sąlygas tęsti „Rail Baltica“ projektą Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos kryptimi.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.