Permainos Kaune: geležinkelį kirsime saugiau

Jau kitąmet, baigus rekonstruoti „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpą tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono, kauniečiai geležinkelio liniją galės kirsti daug patogiau ir saugiau – čia bus įrengtos požeminės perėjos ir automobilių tuneliai.

Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 9, 2019, 8:25 AM

Šių metų pradžioje prasidėję „Rail Baltica“ darbai Kaune įgauna pagreitį: jau gegužę, suintensyvėjus darbams, ši atkarpa bus uždaryta ir traukinių keleiviai pajus laikinus nepatogumus, nes Palemono traukinių sotyje kelionę į miestą teks tęsti specialiai užsakytais autobusais ar kitomis transporto priemonėmis. Tačiau baigus darbus bei įrengus požeminius tunelių kelionės traukiniu bus saugesnės.

Išnyks kilometrinės automobilių eilės

Didžiausias permainas pajus šalia geležinkelio gyvenantys ar jį kertantys transporto priemonėmis kauniečiai.

Žinoma, didžiausia permaina – iki šiol nemenką galvos skausmą kelianti Amalių geležinkelio pervaža, kurią kasdien važiuodami iš darbo ir į darbą kerta tūkstančiai kauniečių. Būna, kad susidaro kilometrinės eilės laukiant, kol pravažiuos traukinys. Baigus Rail Baltica“ geležinkelio atkarpos tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono darbus kauniečiai šią problemą pamirš, nes pervažą pakeis du automobiliams ir du pėstiesiems skirti tuneliai“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, Infrastruktūros direkcijos direktorius Karolis Sankovski.

Stato didelį tunelį

Vienas geležinkelio kirtimo taškas vietoje naikinamos Amalių pervažos bus įrengtas atkarpoje nuo Chemijos gatvės, ties Svirplių taku – tunelis pėstiesiems su automobilių transporto juosta, kuria naudotis galės tik spec. transporto priemonės. Šį tunelį stato Kauno miesto savivaldybė.

Už kelių šimtų metrų, Palemono link, vietoje kuria eis Kauno pietrytinis aplinkkelis, „Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo statyti didžiausią geležinkelio kirtimui skirtą keturių arkų tunelį, kuriame dvi arkos bus skirtos skirtingomis kryptimis važiuojantiems automobiliams ir dar po vieną iš šonų pėstiesiems.

Pagerės eismo saugumas

Be to, automobiliai ir pėstieji geležineklį galės kirsti ir Palemono bei Marių gatvių sankirtoje įrengiamu tuneliu. Šiuo metu Kauno miesto savivaldybė jau įrenginėja prieigas abiem tuneliams. Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.

„Dabar kauniečiai geležinkelį dažnai kerta nenumatytose vietose, taip sukeldami pavojų sau ir traukinių eismui. Po rekonstrukcijos to padaryti bus negalima – geležinkelio linija bus užtverta tvora, o ties Palemono stotimi garso izoliacijos sienutėmis, tačiau kauniečių lauks patogūs ir saugūs požeminiai praėjimai“, – sako K. Sankovski.

Sujungs Baltijos šalis

Vykdomi darbai susiję su europinės vėžės „Rail Baltica“ įrengimu. Šio etapo metu bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesti 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio. Svarbiausi darbai prasidės vasarą.

„Rail Baltica“ – didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni greitoji „Rail Baltica“ jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica“, keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai, važiuosiantys 250 km/h greičiu.

Vasarą keisis tvarkaraščiai

Dėl numatomų didelės apimties darbų vasarą bus sustabdytas traukinių eismas nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties, todėl maršruto Vilnius–Kaunas traukiniai važiuos tik iki Palemono ir atgal. Siekiant užtikrinti patogias keliones, „Lietuvos geležinkeliai“ organizuos nemokamą transportą nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties. Planuojama, kad per dieną keleivius iš Palemono iki Kauno centre esančios stoties ir atgal veš dvylika specialių autobusų reisų. Šių autobusų tvarkaraščiai priderinti prie populiariausių traukinių Vilnius–Kaunas ir Kaunas–Vilnius reisų. Specialūs autobusai traukinių keleivius veš nemokamai.

„Lietuvos geležinkeliai“ su Kauno miesto savivaldybe derina ir viešojo transporto tvarkaraščius. Siekiama, kad tomis valandomis, kai iš Palemono į geležinkelio stotį nekursuos specialūs autobusai, traukinio keleiviai į miesto centrą ar kitus rajonus galėtų patogiai vykti miesto viešuoju transportu.

Išsamią informaciją apie traukinių eismo pakeitimus ir specialius autobusų reisus balandžio pabaigoje bus galima rasti internete www.traukiniobilietas.lt.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.