Kauno geležinkelio mazge jau atlikta daugiau kaip pusė darbų

Kauno geležinkelio mazge tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono jau atlikta 55 proc. numatytų darbų, pritaikant infrastuktūrą europinės vėžės geležinkeliui „Rail Baltica“.

 Pernai Kaune atidarytas unikalus, didžiausias Baltijos šalyse 4 arkų tunelis po geležinkeliu, pakeitęs problematišką Amalių pervažą, o ateityje tapsiantis dalimi pietrytinio Kauno aplinkelio.<br> Aido Žiliuko nuotr.
 Pernai Kaune atidarytas unikalus, didžiausias Baltijos šalyse 4 arkų tunelis po geležinkeliu, pakeitęs problematišką Amalių pervažą, o ateityje tapsiantis dalimi pietrytinio Kauno aplinkelio.<br> Aido Žiliuko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 9, 2020, 11:56 AM

Pasikeitė eismo dinamika

„Praėjusiais metais sustabdę traukinių eismą tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono padarėme šio geležinkelio mazgo pertvarką, kokios šis geležinkelio ruožas nematė nuo jo įrengimo pradžios. Tai didelis kokybinis geležinkelio pokytis, kuris jau dabar jaučiamas ir kasdieniame Kauno gyvenime, mat šiame rajone iš esmės pasikeitė transporto judėjimo dinamika“, – sako AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

2019-aisiais bendrovė beveik baigė visus darbus, susijusius su Kauno miesto kelių infrastruktūra – šiuo metu jau pasiektas 95 proc. baigtumas įrengiant Amalių ir Marių tunelius, kuriais kertamas geležinkelis. Šiose lokacijose liko tik Kauno savivaldybės atsakomybėje esantys gerbūvio ir prieigų kelių sutvarkymas.

Tiesa, didžiausias keturių arkų Amalių tunelis, pakeitęs probleminę Amalių pervažą, pilnai funkcionuoti pradės tik įrengus pietrytinį Kauno aplinkkelį, o kol kas veikia tik viena iš keturių arkų, kuria vyksta automobilių eismas. Iš viso čia įrengtos dvi arkos automobilių eismui ir dvi – pėsčiųjų.

Viadukus pritaikys neįgaliesiems

„Uždarius Amalių pervažą, prie kurios piko metu susidarydavo itin ilgos automobilių eilės, Iš esmės pagerėjo ne tik transporto judėjimas. Anksčiau kauniečiai geležinkelį dažnai kirto nenumatytose vietose, taip sukeldami pavojų sau ir traukinių eismui. Po rekonstrukcijos to padaryti nebus negalima – geležinkelio linija bus užtverta tvora, o ties Palemono stotimi garso izoliacijos sienutėmis, tačiau kauniečių lauks patogūs ir saugūs požeminiai praėjimai“, – sako K. Sankovski.

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ šiemet įrengs pėsčiųjų tunelį einantiems į Ugniakuro gatvę, o Kauno savivaldybė įrenginėja dar vieną geležinkelį kertantį tunelį atkarpoje nuo Chemijos gatvės, ties Svirplių taku, – šis tunelis bus skirtas pėstiesiems su automobilių transporto juosta, kuria naudotis galės tik spec. transporto priemonės.

Kauno miesto savivaldybė šiuo metu rūpinasi, kad patogesnis susisiekimas būtų ir dviem virš Tunelio gatvės esančiais viadukais, jungiančiais Perkūno alėją su Lentvario gatve ir Gričiupio bei Lentvario gatves. Šiuo metu jau parengti rekonstrukcijos projektai ir laukiama statybos leidimų. Žadama, jog po rekonstrukcijos viadukai taps saugesni ir pritaikyti neįgaliesiems bei mamoms su vežimėliais.

Didesnį komfortą pajus ir šalia geležinkelio gyvenantys gyventojai – ruože tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono bus įrengtos garsą slopinančios sienutės bei kitos papildomos priemonės, padedančios sumažinti traukinių keliamą triukšmą.

Ateityje – greitesnės kelionės traukiniais

Vykdomi darbai susiję su europinės vėžės „Rail Baltica“ įrengimu. Šio etapo metu bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesti 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio. Svarbiausi darbai prasidės vasarą.

„Rail Baltica“ – didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni greitoji „Rail Baltica“ jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica“, keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai, važiuosiantys iki 249 km/h greičiu.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.