Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą

Į Lietuvą atvykęs Lenkijos Infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk pirmąją vizito dieną, rugsėjo 23-ąją, apžiūrėjo modernizuojamą Kauno geležinkelio mazgą bei Kauno intermodalinį terminalą. Vizito metu su Lietuvos susisiekimo ministru Jaroslav Narkevič bei Kauno miesto meru Visvaldu Matijošaičiu aptarė „Rail Baltica“ projekto detales bei Kauno intermodalinio terminalo svarbą Lietuvai ir Lenkijai.

 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
 Lenkijos infrastruktūros ministras apžiūrėjo Kauno geležinkelio mazgą.<br> LTG nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Sep 24, 2020, 12:54 PM

Kauno geležinkelio mazgo įrengimas pritaikant jį „Rail Baltica“ poreikiams ir prijungiant europinio standarto vėže prie Europos geležinkelio sistemos Kauno intermodalinį terminalą iš esmės pakeis situaciją Lietuvos geležinkelių srityje, nes kroviniai iš Europos traukiniais galės atvažiuoti iki Kauno, jų neperkraunant pasienyje.

Kauno intermodalinį terminalą pilnai integruoti į europinio geležinkelio infrastruktūrą planuojama šių metų pabaigoje, kad 2021-aisiais prekiniai traukiniai galėtų kursuoti tarp Lietuvos ir Europos valstybių.

Taip pat atsiras papildomų galimybių vežti dar daugiau krovinių iš kaimynių šalių, Kinijos bei kitų Azijos valstybių, kurie galės būti perkraunami ir paskirstomi Kaune.

Kauno intermodalinis terminalas pastatytas Palemono geležinkelio stotyje, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei magistralės „Via Baltica“. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona, patogus susisiekimas su Kauno oro uostu bei Klaipėdos jūrų uostu.

Taip pat tikimasi geležinkelį panaudoti puspriekabių gabenimui, šiuo tikslu vasarą tarp Lietuvos ir Vokietijos buvo vykdomi bandomieji puspriekabių gabenimo reisai.

Manoma, kad krovinių puspriekabėse gabenimas traukiniais ateityje užims reikšmingą ir nuolatos augančią bendro krovinių srauto dalį. Pagal ES transporto politiką, stengiamasi krovinių gabenimą organizuoti taip, kad kelių transportas būtų naudojamas tik trumpesniems nei 300 km atstumams, o į tolimesnius taškus jie būtų gabenami traukiniais arba laivais. To siekiama dėl ekologijos ir kovojant su automagistralių apkrovimu.

Kauniečiai Kauno geležinkelio mazgo modernizavimo rezultatais džiaugiasi jau dabar, nes vykdant darbus iš esmės pakeista eismo sistema Palemone, kur nebeliko problematiškos Amalių pervažos – geležinkelį tiek automobiliai, tiek pėstieji dabar kerta patogiais ir saugiais požeminiais tuneliais.

Didinant automobilių transporto ir pėsčiųjų eismo saugumą, baigtas statyti Marių g. tunelis, Kauno miesto pietinio aplinkkelio (rekonstruoto Ateities pl.) tunelis bei pėsčiųjų tunelis ties nauja Ateities pl. ir Chemijos g. žiedine sankryža. Taip pat baigiamas statyti pėsčiųjų tunelis ties Ugniakuro g. Visi minėti tuneliai skirti buvusių Amalių ir Marių g. geležinkelio pervažų, taip pat vieno lygio pėsčiųjų perėjų per geležinkelį panaikinimui bei rekonstravimui į dviejų lygiu susikirtimus su geležinkeliu.

Baigus visus statybos darbus Kauno geležinkelio mazgas bus vienas moderniausių geležinkelio mazgų per kurį važiuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ linija važiuojančių traukinių.

Lenkijos Infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk Lietuvos susisiekimo ministru Jaroslav Narkevič kvietimu mūsų šalyje viešės dvi dienas. Vizito pabaigoje ministrai ketina pasirašyti Susitarimo memorandumą dėl bendradarbiavimo tarp Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir Lenkijos Respublikos infrastruktūros ministerijos įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą bei Ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo gerinant pasienio regionų kelių infrastruktūrą.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.